Printre primele lucruri pe care invatam sa le desenam cand suntem mici sunt florile. Micute si cochete, ele influenteaza moda (in cam toate valentele substantivului), devenind de un an incoace un pattern general pe care il admiram pe perete, pe telefonul mobil, pe draperii, huse de canapea si fotoliu, simbol publicitar in diverse campanii, pe placi ceramice, corpuri de iluminat, nemaivorbind de haine, pantofi si farduri…
Florile. Cum le dozezi pentru a avea un ambient reusit, o atmosfera vie si inocenta – iata ce mi-am propus in luna iunie, poate cea mai plina de flori a anului. Podeaua, mobilierul si peretii suporta mai greu ideea de „a fi inflorati”, si totusi marile branduri aduc mereu sugestii de inviorare si personalizare a atmosferei prin prezenta unor modele florale. Tapetele sau pictura murala sunt des abordate de designeri, dar apar noi tehnologii precum aplicatiile de vinil sau sistemele clipso design, menite sa infrumuseteze sau sa protejeze peretii prin metode moderne, care in viitor probabil vor face cariera, la fel ca „inaintasii” lor.
„A construi” este un verb definitoriu pentru om. Pe tot parcursul vietii construim, fie o casa, fie o cariera, fie o relatie, fie o pasiune sau poate toate laolalta, dar indiferent de scop, esenta noastra pura, interioara, este legata de natura. Vrei sa aduci din natura albastrul cerului, aerul proaspat, valul marii sau culoarea lemnului? Setea de viata se traduce mereu prin apropierea elementelor naturale de mediul urban, de existenta cotidiana in care fenomenul industrial a cucerit aproape intreg teritoriul.
Poate si din acest motiv audienta enorma pe care pattern-ul floral o are in orice domeniu continua sa creasca si sa cucereasca activitatea creativa. Designerii cauta (si gasesc!) solutii impresionante in oferta de interioare unicat, astfel incat „a fi primul” care are un anume tip de locatie a ajuns un deziderat.
Din pacate (sau din fericire), concurenta ne obliga sa fim mult mai inventivi ca in trecut. Astazi, toata lumea copiaza pe toata lumea, deci imediat esti nevoit sa inovezi, sa treci la alt nivel, sa propui altceva. si aici nu ma pot abtine sa nu remarc cat de mult reprezinta revista Caminul pe piata presei romanesti, deoarece atat grafic, cat si conceptual suntem o sursa de „inspiratie” (asa cum spune si motto-ul nostru) pentru o multime de reviste.